close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פיתוח צוות- איך להפוך את השלם ליותר מסך חלקיו

מערכת שורשיא חשוון, תשעח31/10/2017

כיום ישנה הבנה בארגונים קטנים כגדולים שהיעילות של העובדים תעלה מאד כאשר תהיה הדדיות בין המשימות שלהם, שהחלק של כל אחד ישפיע על משימות של חברי הצוות שלו ושהתוצאות תהיינה טובות הרבה יותר

תגיות:
כל מי שעובד בתור מנהל של צוות עובדים מודע כיום לחשיבות הגבוהה שקיימת בנוגע לפיתוח העובדים שבצוות שלו על מנת להעניק להם כלים לעבודה פורייה ויעילה וגם להפוך אותם לצוות מגובש ומרוכז. צוות עובדים הוא עולם שלם של רגשות, סוגי התנהגויות, דינמיקות חברתיות וכמובן ידע אישי ו/או עסקי ומקצועי. כאשר מנהל הצוות יודע להעריך כל אחד ואחד מהפרמטרים האלה - הרי שהצוות שלו יכול להוביל ולהיות מצטיין בתחומו. נשאלת השאלה - איך עושים את זה?

החוכמה הגדולה בתחום פיתוח המנהלים והצוותים היא לדעת איך, מצד אחד, לגייס את שיתוף הפעולה של העובד לנושאים הקשורים בתחום העבודה שלו ומצד שני - לאפשר לו לבטא את עצמו באופן אישי וייחודי על פי התכונות והמאפיינים האישיים שלו. כיום ידוע שיש לא מעט מישורים בתחום הזה שצריך להתייחס אליהם ולתת להם במה ולכן מנהלים בכירים בארגונים וחברות משאירים את הנושא הזה בידיהם של מומחים בפיתוח עסקי.

פיתוח צוות - איך זה עובד באמת?
ראשית - חשוב מאד להבין ולהפנים שהנושא של פיתוח צוות ועובדים כולל מכלול רחב של פעולות ומצבים ולא כולם תמיד יהיו נכונים או מתאימים לכל ארגון וחברה. ההתאמה האישית חשובה מאד על מנת לקבל את התוצאות המצופות. להלן רק חלק מהמטרות שמוגדרות בדרך כלל בתהליך של פיתוח צוות:

• הפנמה של פעולות הקשורות בתרבות ארגון והטמעת תרבות בארגון.
• ביסוס של תחושת אחריות משותפת הן לעובדים כפרט והן לצוות עבודה משותף.
• פיתוח עבודה בצוות - תרבות דיון, שיתוף פעולה והפרייה מחשבתית הדדית.
• סיוע בהפנמת החשיבות של עבודה בצוות כמסייעת גם להתפתחותו האישית של כל עובד בנפרד.
• שיפור הנאמנות ותחושת השייכות לארגון כולו ולצוות בפרט.
• לימוד של גישות עסקיות הנהוגות בעולם על מנת לשפר את התקשורת עם סניפים בחו"ל או עם עמיתים הממוקמים מעבר לים.
• יצירת ערוצי תקשורת חדשים ושיפור אלה הקיימים.

פועלים לבד וביחד - ככה בונים צוות מוצלח ומצליח!
חשוב מאד לשים את הדגש על פיתוח אישי וקבוצתי של העובד, על מנת שהוא יוכל לרכוש את המיומנויות שתסייענה לו בעבודה היומיומית השוטפת. אמנם ברוב הזמן לכל אחד מהעובדים בצוות יש את התפקידים שלו ואת המשימות שבאחריותו לבצע. אך כאשר העובד יודע שהוא נמצא בחברה טובה, שיש לו עמיתים שתומכים בו ושתוצאות נמדדות גם על סמך עבודה משותפת - הוא יעשה כל שביכולתו על מנת לקדם גם את עצמו וגם את חברי הצוות שלו.

כיום ישנה הבנה בארגונים קטנים כגדולים שהיעילות של העובדים תעלה מאד כאשר תהיה הדדיות בין המשימות שלהם, שהחלק של כל אחד ישפיע על משימות של חברי הצוות שלו ושהתוצאות תהיינה טובות הרבה יותר כאשר העובדים יעבדו ביחד בשיתוף פעולה ויהיו ערבים זה לזה. כך יתקבל מצב שסך החלקים יהיה קטן בהרבה מהשלם עצמו, בזכות הפרייה הדדית ועבודה משותפת.
מנהלים זוטרים ובכירים כאחד יודעים כיום שבחירה נכונה של תהליכי פיתוח צוות עסקי היא לא מותרות אלא דבר שהארגון חייב עבור עצמו, עבור העובדים שלו ועבור שיפור האוויר בין המסדרונות כמו גם שיפור התוצאות העסקיות. כאשר מדובר בחברה שנותנת שירות ללקוחות או לציבור - גם הם יוכלו להעיד שיש שיפור ושינוי לטובה והוא מורגש כלפי חוץ. בנוסף לכל אלה - העובדים יידעו שהם מוערכים ולתחושה זו אין ערך, גם לא תגמול כספי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה